بشیری هشدار داد:

کمین‌‌ضدانقلاب برای‌جذب‌‌نخبگان‌ایرانی‌در مالزی

عضو کمیسیون آموزش مجلس، افزایش ظرفیت برخی رشته‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، مهاجرت دانشجویان ایرانی به خارج از کشور را کاهش می‌دهد، هشدار داد: گروه‌های منحرف و ضدانقلاب با گمراه کردن دانشجویان ایرانی در مالزی، در صدد رسیدن به اهداف شوم خود در رویارویی با نظام هستند

فرهاد بشیری با بیان این که علت مهاجرت دانشجویان ایرانی به مالزی، ظرفیت پایین پذیرش دانشجو در داخل کشور است، تصریح کرد: در حالی که دانشگاه‌های کشور اعم از دولتی و آزاد تنها ظرفیت پذیرش ۱۰ درصد از متقاضیان را دارند که این مسئه موجب خروج میلیاردها دلار ارز از کشور می شود.


نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه با توجه به محدودیت پذیرش در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های کشور، فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی مجبور هستند در آزمون‌های سخت و دشوار شرکت کنند.


وی ادامه داد: جوانان ایرانی به ناچار برای ادامه تحصیل به مالزی می روند و متأسفانه بدون آگاهی در دام گروه‌های منحرف و ضدانقلاب گرفتار می شوند.


این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم اظهار امیدواری کرد که با افزایش ظرفیت برخی رشته‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، تا حدودی از خروج و مهاجرت دانشجویان ایرانی به خارج از کشور جلوگیری شود.

منبع:  خانه ملت

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا